andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

15 bilder från första dagen i Paris

Publicerad 2013-12-14 08:10:00 i En dag, Utflykter,

Så i söndags anlände jag till romantikens och modets huvudstad, Paris. Giulia och Gareth mötte mig på tågstationen och det var nog ett av de finaste ögonblicken den här hösten när jag fick träffa och krama om Giulia igen. Det var ett halvår sen vi senast sågs. Vi babblade och babblade hela vägen hem till deras lägenhet där vi dumpade min väska och begav oss ut på gatorna.
De bor väldigt nära Marais så vi traskade dit.
Och ställde oss i denna enorma kö för att få tag på falafel, men tro mig det var värt all väntan.
Fina paret!
Efter ha tryckt i oss vår mat och blivit mer än mätta och belåtna gick vi vidare runt bland drömmiga gator med fina blommor och butiker.
Ett av stoppen blev Serge Gainsbourgs gamla hus. Mycket fint med dikter och texter om den underbara artisten. Sen begav vi oss vidare, de tog mig till ett underbart konditori och ett mini museum där det var en kokboksutställning och då vi alla är kockar så var detta intressant för oss alla. Dock var det fotoförbud så inga bilder tyvärr..
Vi tog oss sen tillbaka till Marais. Gareth skulle möta upp en gammal vän för en öl och jag och Giulia begav oss till ett ställe som heter La Buvette. Detta är en vinbar, hur mysig som helst men också extremt liten. Den drivs av en fransk tjej som vi pratade en del med och vi kom fram till att hon också älskar min och Giulias favorit restaurang i London, nämligen St John.
Vi åt salami, drack vin och åt ost.
Sen dök denna tjej upp, nämligen Courtney som jobbar med Gareth.
Det var ett väldans mysigt ställe.
Vi pratade jobb, utbildning, visum och massa annat ditt och datt.
Sen mötte Gareth upp oss och vi begav oss alla hem till Giulia och Gareth för att äta middag. Detta ovan är de efterrätter vi köpte under dagen, så underbart goda.
Många kockar i köket.
Vi åt olika goa snacks och dukade upp.
Fina Giulia dukar upp. Under middagen pratades det lite mer jobb eller rättare sagt konstiga chefer. Under middagen berättade även Courtney en intressant släkt anekdot. Nämligen att hennes mammas morbror var en av Al Capones (amerikansk gangster under 1920-1930-talet) hitmans, alltså "assassins" eller lönnmördare som vi skulle säga. Vi andra satt där med våra hakor i marken. Vi som trodde att våra släkter hade intressanta historier..
Gareth var vår kock för kvällen, det tillagades pulled pork, jordärtskockor och efter denna måltid åt vi ost och avslutade med efterrätter. Det var en perfekt start på mina dagar i Paris. God mat, fantastiska människor och självklart massa skratt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela