andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Alla tjejer har rätten att överleva sin graviditet

Publicerad 2013-12-13 08:27:00 i Allmänt,

Glad fredag och glad Lucia på er!! Denna fina morgon har jag börjat med en kopp te och tittat på musikhjälpen på Svt play. Musikhjälpen är för er som inte vet en insamling som sker under en vecka i december varje år. Varje år går insamlingen till ett specifikt ämne, i år är ämnet just som rubriken säger att "alla tjejer/kvinnor har rätten att överleva sin graviditet". Ett ämne som ärligt talat berör varenda person på planeten då vi alla kommit till världen på samma sätt. Här i Sverige har vi en sjukvård som kan hjälpa en gravid tjej/kvinna om det skulle uppstå komplikationer, alla kvinnor och tjejer runt om i världen har inte tillgången till den typen av sjukvård.
Jag skulle vilja uppmuntra alla som känner att de har pengar att ge (jag vet att många ger pengar till andra ändamål) att bidra med en summa till musikhjälpen, stor som liten, allt hjälper. Jag har bidragit genom att önska en låt vilket man kan göra genom sms. Sen finns det extremt många andra sätt att bidra bla. auktioner, bössor mm.
Mer information hittar ni på www.musikhjälpen.se .
Min mamma har fött två barn och vi är idag alla friska och glada, därför ger jag pengar till musikhjälpen så att alla barn kan få chansen att ha kvar sin mamma och att alla mammor får chansen att se sina barn växa upp.
Heja musikhjälpen!
              
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela