andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Bland blommor och blad på första advent

Publicerad 2013-12-03 07:43:00 i En dag,

I söndags på första advent åkte jag och mötte upp mina föräldrar vid deras hotell. Vi skulle äta frukost på ett ställe bredvid deras hotell som heter Colbert, helt fantastiskt ställe med smått snobbiga servitörer men hur mysigt som helst och frukosten är mycket god. De hade även otroligt fina toaletter, vilket jag tyckte var väldigt roligt.
Efter frukosten åkte vi österut till Bethnal green, vi skulle nämligen på blommarknad. Den ligger på en gata som heter Columbia road och det var min första gång där och den var supermysig. Hur mycket blommor som helst och nu vid juletider massa julblommor och granar, så mysigt. På gatan fanns det också extremt många små mysiga butiker som hade hur mycket fint som helst i sig. Vi gick runt där ett slag och åkte sedan till Liverpool street och kollade i butiker. Efter detta tog vi alla en paus, mina föräldrar åkte till hotellet och jag satte mig och pluggade.
Vid sex mötte jag upp mina föräldrar igen och även Ellen som var tillbaka från Oxford. Vi skulle alla äta middag på St.Johns. Vi åt en massa smårätter med konstiga typer av kött, gudomligt gott och avslutade med några fantastiska efterrätter. Vi drack vin och hade en himla trevlig kväll, perfekt första advent.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela