andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Bland skelett och grönska sista dagen i Paris

Publicerad 2013-12-17 07:00:00 i En dag, Utflykter,

Min sista dag i Paris var i onsdags och då skulle jag bannemej gå på museum. Jag åkte för andra gången till Jardin de plantes och trampade mot naturhistoriska museet, närmare bestämt deras paleontologiska avdelning som alltså är fylld med massa skelett från olika djur och människor.
 
Denna var nog min favorit, tycker dessa valar med helt enorma tänder var så himla coola.
 
Dessa var pyttesmå ensamma i ett skåp, himla söta tyckte jag. Även fast det är skelett så var många ändå himla gulliga och fina.
Som dessa, de ser ju ut att le riktigt spjuveraktiga leenden.
Sen begav jag mig genom parken igen mot mitt nästa mål.
Nämligen hit till botaniska trädgården som också är en del av museet. Tyckte det var himla fint utifrån när man ser hur träden verkligen trycker sig mot glaset och man ser att några är på väg att fly.
Där inne var det grönt, varmt och vackert.
Efter botaniska trädgården tog jag mig tillbaka till Republique och begav mig för andra gången till bageriet där jag och Giulia var i måndags. Jag köpte på mig en massa gott både till mig och mina fina vänner som så snällt låtit mig sova hos dom.
Sen begav jag mig hem och lämnade allt för att sedan möta upp Giulia när hon hade rast på jobbet.
Det är ju så mycket som är så fint här. Vi gick ärenden och Giulia köpte lite julklappar.
Så fin vän!
Vi gick förbi detta budskap på vägen.
Giulia var tvungen att jobba på kvällen så jag och Gareth hängde i lägenheten, åt ost, tittade på fotboll och drack whiskey. Mycket bra.
Dagen efter var min resa till Paris slut och jag begav mig hem till Stockholm. Underbart att komma hem.
Igår (måndag) fick jag även reda på något väldigt roligt. Nämligen att jag fått en julklapp från Emily Dahl (www.emliydahl.se) efter att jag gjort ett inlägg från hennes julkalender. Jag skrev om det vackraste jag vet, glädje och hon tyckte om det. Känns så himla fint och roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela