andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

de två sista dagarna

Publicerad 2013-12-07 08:12:00 i Att gå i skolan,

I onsdags påbörjade vi vårt sista projekt i skolan, nämligen "cake decorating". Alltså spenderade vi 7 1/2 timme med att dekorera en tårta. Vi täckte den i ett lager marsipan och ett lager sugarpaste som vi sedan fick dekorera hur vi själva ville. Det var två ganska typiska sista dagar i skolan, alla prov är klara och man gör mest roliga saker. För det enda vi faktiskt gjorde var att leka med sugarpaste i flera timmar, ganska roligt och avslappnande dock otroligt frustrerande om det inte blir som man tänkt sig.. Jag började med en idé som jag trodde skulle funka, nämligen luftballonger. Funkade detta? Hmm, sådär, det blev helt okej men inte som jag ville. Så jag skrotade den idén och gjorde jultema istället vilket jag blev så otroligt nöjd med. Jag gjorde en julgran, små julklappar, mini lussebullar och klassiska candycanes. Det syns inte på bilden nedan men kakan är även helt täckt i glitter så att det vita ser ut som snö! Älskar glitter!!
Det var otroligt kul att kolla runt på vad alla andra gjorde, det var mycket jul men även pingviner, macarons och min kompis Ana gjorde en hatt. Så fint! Chef Julie var med oss lite av tiden och när vi inte behövde hjälp och råd så jobbade hon på sitt egna projekt för dagen, nämligen ett helt fantastiskt pepparkakshus. Så himla fint!
Efter lektionen satt vi i cafét ett tag och snackade och jag slogs av hur mycket jag kommer sakna mina fina vänner när jag är hemma över jul. Ja jag vet att det bara är för några veckor men jag har vant mig vid att träffa dessa människor varje dag. Himla glad att jag har hittat dom!
 
Anas hatt tårta.
Zephyrs mån tårta, hur cool är inte denna?
Natalies snobbens jul tårta.
Och min jultårta!
Chef Julie, Chef Nicholas och Chef Javier, tycker så himla mycket om mina lärare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela