andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Fredag på portobellan

Publicerad 2013-12-01 08:20:00 i En dag,

I fredags låg jag och Ellen och drog oss länge i sängen innan vi tillslut tog oss upp, åt frukost och sen ut på stan. Ellen har aldrig varit i London tidigare så vi åkte till Notting hill för att kolla in marknaden. Jag älskar Portobello road, förutom på lördagar då turisterna svämmar över stället. Kommer man till London tycker jag istället att man ska gå hit på fredagar, det är mer vintage och mycket mindre folk.
Vi strosade runt ett slag och kollade på fina grejer, Ellen blev sugen på en päls men lät det vara och jag höll tight i min studentplånbok. Vi hälsade på Malda på hennes jobb och kollade om de fått in något fint.
Efter några timmar skulle Ellen bege sig på nya äventyr, hon skulle nämligen åka till Oxford där hennes kompis Anna pluggar (hur imponerande är inte det?) och hälsa på där. Så vi hittade Ellens buss och jag vinkade av henne. Min kväll blev sen, som ni vet, dedikerad till pluggets tecken. Festligt värre.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela