andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Fredagslistan

Publicerad 2013-12-06 08:23:00 i Instickare,

Idag är det fredag, pepp! Tänkte att jag ännu en gång skulle komma med en liten lista. Gillar ju listor. Denna är brutalt stulen från den fina Sandra Beijer (http://rodeo.net/niotillfem)
 
1. När dansade du tryckare senast?
Hmm, måste vara någon gång på lågstadiet skulle jag tro, har nog inte dansat tryckare på 12-13 år.
 
2. Låten som får en på omedelbart fredagshumör?
September med Earth, wind and fire är alltid en favorit vare sig det är fest eller man bara vill bli så jäkla humör.
 
3. Bästa festen någonsin?
Mina favoritfester är alltid sommarfester, för dom har känslan att de aldrig tar slut. Men en sjukt bra fest var min första fest här i London hos Emilia och hennes rumskompisar som hade fest med temat Ryssland och Karibien. Så rolig fest med otroligt roliga karaktärer, jag somnade förvisso i en säng ett slag men ändå, bra fest.
 
4. Drinkrecept som alltid funkar?
Old fashioned är min drink men till förfest dricker jag gärna prosecco.
 
5. Värsta efterfetsminnet?
Kan faktiskt inte komma på något. Jag kan ofta vara en av de sista som är vakna på en hemmafest men har man varit ute och det vankas efterfest måste jag vara på rätt humör, är jag det minsta opepp är jag den som vinkar hejdå och säger god natt.
 
6. Youtube-klipp som man måste se på förfesten?
Musikvideon till Live while were Young med One direction spelas på repeat om jag förfestar med tre riktigt bra brudar.
 
7. Har du hällt ett ölstop över någon?
Haha, nej men har haft lusten att göra det vid ex antal tillfällen. Dock har jag råkat spilla en hel öl över en tjej på en klubb, inte jättebra stämning efter det..
 
8. Värsta klädmissen i festsammanhang?
När jag har känt mig obekväm i det jag tagit på mig, då blir festligheterna heller så kul.
 
9. Sjukaste festivalminnet?
Känns som om allt som händer på festival är lite sjukt, det är ju en egen liten värld för en vecka där mycket konstigt händer. Men ett otroligt bra är Emmaboda 2012 där jag och åtta andra redigt bra tjejer dansade oss sanslösa till Maskinens spelning för att sen inte gå och lägga oss förrän på morgonen.
 
10. Oslagbar nattmat?
Donken, alltid donken.
 
11. Bästa samtalsämnet med taxichauffören på vägen hem?
Har inte haft en så rolig konversation men min bästa taxiresa är när jag var i Berlin med Clara, Jenny, Arvid, Jonathan och Max. Sista kvällen och vi dansade tills det blev ljust och taxichauffören höjde musiken till max, öppnade alla fönster och körde som en galning genom Berlin. Helt underbart avslut.
Berlin <3
12. Stans bästa klubb?
I Stockholm Trädgården. Här London klubbar jag inte så mycket, mest pubar och barer och mina favoriter här just nu är Holborn whippet och Hawksmoore.
 
13. Bästa festsällskapet?
Alla mina fina vänner gillar jag att festa med, men en tjej som alltid är pepp på fest är Simone.
 
14. Ett dancemove som alltid funkar?
Jag gillar att snurra runt på dansgolvet, funkar alltid.
 
15. När är det dags att gå hem?
När man somnat i soffan, stolen, på golvet under festligheterna.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Maja

Publicerad 2013-12-08 10:43:32

Varför dansar folk inte tryckare längre?! :((

Svar: Jag vet inte! man borde dansa mer tryckare!
astrid gynning

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela