andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Frukostklubben, leksaker och sushi på en måndag

Publicerad 2013-12-04 08:01:00 i En dag,

I måndags mötte jag ännu en gång upp mina kära föräldrar vid Liverpool street. Denna gång för att äta frukost på underbara The breakfast club. Jag älskar ju detta ställe, både för deras mat men också stämningen och den alltid så fina och trevliga personalen. Denna gång åt jag en annan favorit nämligen "banana and bacon french toast" med en "Virgin apple mojito", så fruktansvärt gott var det. Även mina föräldrar var mycket nöjda och tyckte att det var väldigt gott och trevligt.
Efter detta begav vi oss mot stan och leksaksbutiken Hamleys, vilket är ett fantastiskt roligt ställe både för barn och för vuxna. Där mötte vi också upp Ellen, hon tyckte också att det var väldigt roligt där.
Efter en massa leksaker begav vi oss till Liberty. Här dreglade jag och Ellen över klänningar och skor vi inte ens ville titta på prislappen på och jag köpte mig en ny almenacka, 2014 är ju snart här!
Sen gick jag och Ellen och kollade i butiker som var lite mer vår prisklass för att sedan kramas hejdå. Ellen skulle hem till Sverige och jag skulle hem och plugga.
Senare mötte jag upp mina föräldrar igen för att äta sushi på ett ställe som heter Dinings. Aldrig varit där tidigare men tidningen Time out hade gett den en väldigt fin rekommendation. Det. Var. Så. Gott. Jisses alltså, gillar man sushi och kan tänka sig att spendera lite pengar på mat så är detta ett ställe man borde gå till. Kom bara ihåg att boka i tid då det är ett väldigt populärt ställe.
När middag var uppäten gick vi alla till tunnelbanan där jag kramade mina föräldrar en sista gång då detta var deras sista dag. Men snart är jag hemma, vilket ska bli mycket mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela