andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Julafton

Publicerad 2013-12-28 16:21:21 i Högtider,

Min julafton spenderades i Hälsingland hos min mormor och morfar och den började lite såhär. Jag och min syster blev väckta av mitt kusinbarn Ossian. Han hade fått en pannlampa på morgonen som han tyckte det var väldigt roligt att gå runt och väcka personer som han tyckte sovit allt för länge.
Efter en långfrukost med gröt, ägg, te och gott bröd begav vi oss ut på promenad.
Det var ju hyffsat tråkigt väder med regn och slask så min pappa behövde många paraplyer.
Vi gick till kyrkan och sa god jul till fina Alice.
Vi tände ljus och Selma satte dit en fin nalle och ett armband <3
När vi kom tillbaka dukade jag fram en massa julgodis.
Selma klädde sig fint.
Julgranen hade en stor hög med klappar under sig.
Sen blev det dags för Kalle Anka. Denna lilla Tv nörd satt som klistrad.
Selma valde noga vilka M&Ms hon skulle äta.
Linda tyckte även hon om Kalle.
Sen dukades julbordet med all god mat upp. Yummy.
När mamma och pappa hälsade på mig i London köpte vi "party crackers" eller smällkarameller. Detta typiskt brittiska påhitt innehåller oftast en krona i silkespapper, en liten present och en oftast extremt dålig limerick.
Selma fick en liten ram i formen av ett hjärta.
Fina, underbara släkten.
Efter att vi ätit till magen nästan sprack tog vi det lugnt en stund. Här var något väldigt roligt på mobilen.
Så roligt att Selma ville visa min pappa.
Mys innan tomten kom.
Selma tittade spänt på medans tomten delade ut paket.
Sen började stora julklappsutdelningskaoset. Jag fick en massa fint och blev så himla glad.
Efter julklappsöppning varvade vi ner med godis och myste. Här är min fina mamma och Lindas katt Angus som var alldeles vettskrämd efter allt tjoande och julklappskaos.
Sen sa vi god natt och ännu en julafton var över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela