andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Lucia

Publicerad 2013-12-18 07:40:00 i En dag,

I fredags var det lucia och jag vaknade i min egna säng för första gången på två och en halv månad, så himla skönt. Jag tog mig upp och gjorde mig iordning för att sedan bege mig in till stan för att möta upp med Hannah för frukost.
Himla fint att få träffa min fina vän igen. Skype och viber i all ära men inget slår att få sitta mittemot sina vänner och kunna krama om dom när man vill.
Vi möttes upp vis S:t Eriksplan och tog oss till Mellqvist. Deras mackor och kaffe är i min mening de bästa att äta till frukost.
Efter att vi pratat av oss åkte Hannah till jobbet och jag åkte till söder och mötte upp min far. Vi köpte massa grejer till julen och åt lunch tillsammans. Fint att umgås med papi.
Efteråt åkte jag hit, till Kärrtorp för att gå på mina kusinbarns luciatåg på deras förskola. De hade gjort det så fint med massa lyktor och lampor.
Kul att se fina släkten igen.
Så många söta lucior, tomtar, tärnor, stjärngossar och den mest klockrena av de alla var en kille som var en gran, så söt!
Fina Selma.
Ossian, tryggt tillbaka i mammas armar.
Efteråt vinkade jag hejdå och åkte hem till ön igen där jag lagade middag och hade myskväll med min mor.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela