andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

"Ye olde cheshire cheese"

Publicerad 2013-12-02 08:18:00 i En dag, Sånt man äter, Sånt som är skitbra,

I lördags vaknade jag, åt dunderfrukost med ägg och avkokadomackor för att sedan plugga varvat med "På spåret" på Svt play. Vi femsnåret åkte jag till in mot stan för jag skulle nämligen möta upp mina fina föräldrar som är var i stan för att hälsa på. Så mysigt att se dom!
Vi gick till en restaurangen/baren Hawksmoore där jag varit och druckit drinkar för några helger sedan. Det är ett riktigt köttställe och var det då bra och gott? Det var otroligt gott, men också så enkelt. Man beställde det kött man ville ha, hur du ville ha det stekt och så fick du in köttet på en tallrik med tillbehören du valde på sidan. Inget tjafs eller trams, bara riktigt bra och riktigt gott.
När vi var mer än mätta och belåtna begav vi oss till tunnelbanan där jag sällskapade med mina föräldrar en bit på vägen för att sedan vinka hejdå. Jag skulle nämligen på min vän Emilys födelsedagsfirande. Hon och hennes vän Chris som också fyllt år hade hyrt en del av en pub som hette Ye olde Cheshire cheese. Det är bara i det här landet som pubar har sådana namn, hehe.
Mycket mysigt ställe med en otroligt mängd vrår här och där, mycket fint. Rachel från min skola var också där så vi hade det väldigt trevligt, åt tårta, skrattade och sjöng födelsedagssånger. Mycket bra lördag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela