andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

10 sorters choklad.

Publicerad 2013-11-28 13:56:42 i Att gå i skolan,

I onsdags vaknade jag ganska så trött efter vårt firande dagen innan, men jag hade ju ingen annan att skylla på än mig själv så det var bara att dra sig upp ur sängen och ta sig till skolan. Däremot var denna lektion en av de jag sett fram emot mest under hela terminen. Vi skulle nämligen ha "chocolate tasting", jag menar hur underbart är inte det? Vi fick testa 10 olika sorters choklad, allt från mjölkchoklad, choklad som smakade jordgubbar och pralin choklad. Vi fick även testa något som vi alla trodde var vitchoklad. Det såg ut som vit choklad, kändes som vit choklad men så fort jag fick in det i munnen visste jag att det inte var vit choklad.. Det var kakaosmör. Ischlopischlo kan jag bara säga. Vår lärare tyckte dock att var otroligt roligt att han lyckats lura i oss detta, enligt honom var det hans lilla hämnd efter hur mycket vi har skojat med honom under terminen. Haha.
Men kul lektion var det hur som helst. Kan inte riktigt förstå att den här terminen är över om en vecka, kommer sakna det riktigt mycket, både lektionerna, mina lärare men framförallt mina fina klasskompisar. Men i januari är jag tillbaka, woop woop!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela