andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

2 minutes on the clock

Publicerad 2013-11-27 12:13:54 i Att gå i skolan, Sånt som är skitbra,

Så var det ännu en gång klart. Provet med stort P är över och hela min kropp vill nu bara sjunka tillbaka i en stor fåtölj. Så trött var jag efteråt men också förbannat glad och sprallig eftersom det nu var över. Var faktiskt tvungen att hoppa upp och ner några gånger efter för att kunna fatta att det var över.
Sen så gick det också bra tycker jag, jag vet att det finns några saker de kommer påpeka som små fel men just nu bryr jag mig inte. Jag är rätt så säker på att jag får godkänt, hehe, och det är det enda jag bryr mig om faktiskt.
Kakan vi fick göra heter "Opéra" och är en chokladig och kaffesmakande historia, god att äta, inte så kul att göra då alla lager måste vara fina och jämna. Vi hade 2 1/2 timme på oss, efter det är du, ja rent ut sagt körd. Det sjuka var att ingen och då menar jag ingen i min lilla grupp på 14 var klar innan 2 timmar och 25 minuter. Så det tog mycket längre tid än någon av oss trodde. När vi är klara måste vi "signa ut", alltså skriva på ett paper där tiden vi blev klara står och skriva under. Jag var klar två minuter innan tiden gick ut.. PJUH säger jag bara.
Andra blev klara seriöst 10 sekunder innan tiden gick ut, helt sanslöst. Men så obeskrivligt skönt att det är över. Nu har vi vårt skriftliga kvar sen är det fyra veckors ledighet från skola och plugg som gäller, fy vad skönt!
Efter provet gick vi och drack ex antal öl och vin, perfekt i min bok!
Tack även alla ni som var så snälla och tänkte på mig igår, kändes så himla fint att ha så många människor som håller tummarna för en! Puss!
 

Kommentarer

Postat av: Moster Bobo

Publicerad 2013-11-27 15:54:06

Heja bästa fina Astrid. Kram

Postat av: Kusin Linda

Publicerad 2013-11-27 20:53:00

Tjo ho! Vad skönt! Du är grym, men det vet vi ju alla redan! I helgen ska jag hänga med din lillasyster, hoppas att du blir avis...:) Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela