andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Alice, drinkar och två brasilianskor.

Publicerad 2013-11-13 08:30:00 i En dag,

Lördagen var en riktigt bra lördag. Fina Alice var i stan så vi möttes upp i Bethnal green och tanken var att vi skulle gå till Broadway market, dock regnade det så det stod härliga till. Vi bestämde oss för att värma oss med te på ett kafé istället. Där satt vi i två timmar och babblade om våra olika utbildningar, hur det var att växa upp på Ekerö, män och kvinnor och en hel massa annat. Kändes så himla fint att prata med henne och babbla av sig en massa.
Efter några koppar te hade det slutat regna och vi begav oss mot marknaden. Där köpte vi goda wraps och kollade in allt som gick att köpa på marknaden. Efter lite sånt begav sig Alice in mot stan och jag drog mig hemåt och mina kära läroböcker.
Efter ex antal försök till att verkligen plugga in alla information gjorde jag mig istället iordning för kvällen. Jag skulle nämligen dricka drinkar med Ana och hennes kusin Luiza som är i London och pluggar engelska. Vi bestämde oss för ett ställe som ingen av oss varit på men som fått riktigt bra kritik. Baren som också var en restaurang heter Hawksmoor och ligger i östra London. Vi blev inte besvikna, drinkarna var supergoda, personalen charmig och atmosfären vibrerade av lördagsglada människor. Jag drack en Old fashioned som jag nog skulle kategorisera som min favorit drink och jag måste säga att denna var fantastisk. Detta är ett ställe där mitt ansikte kommer synas igen.
Jag och mitt brasilianska sällskap pratade om dåliga "housemates", åt helt gudomliga pommes och skrattade åt lite allt möjligt. Nästa helg har vi planerat att gå ut och dansa. Eppa!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela