andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Den exotiska tisdagen

Publicerad 2013-11-21 07:58:00 i Att gå i skolan, En dag,

I tisdags efter maratondagen började vi återigen klockan åtta. Puh, vet att det är detta jag måste vänja mig vid med denna bransch men trött var jag. Vi började med en demo som var med Chef Nicholas vilket såklart gjorde hela morgonen bättre. Det är en grej med honom och vår andra lärare Chef Graham, de driver nämligen alltid med varandra. Såklart på ett väldigt vänskapligt sätt. Men i alla fall så brukar alltid Nicholas skoja om att Graham alltid gör svanar som dekorationer, vilket han faktiskt gör. Men Nicholas har också ett djur som ofta kommer nämns under hans lektioner, nämligen apa. Eller rättare sagt "monkey" med en extremt fransk accent.
Så när vi sitter där och Chef Nicholas ska börja lägga upp desserten vi ska göra säger han att man inte kan göra vilken dekoration som helst, men att om det var Graham så skulle han såklart gjort en svan även fast det inte passar. I nästa sekund hör jag hur det ur min mun kommer "could we do a monkey?". Alla börja gapskratta, för alla vet att Chef Nicholas säger ordet "monkey" minst 3 gånger per lektion vare sig han gör en eller refererar till en apa.
Chef Nicholas bara kollade på mig och sa "oååhhhhhhh, I´m going to make you a sugar monkey don´t you worry". Som sagt det är en mycket skojig lärare det där. Haha!
Det vi skulle göra denna dag var en exotisk fruktmousse med röda vinbärsgelé. Så himla gott måste jag säga och väldigt rolig att göra och även denna gång blev mitt upplägg väldigt fint och bra. En skön och bra lektion helt enkelt. Förutom när Ana brände sig rejält på fingret för att en av våra klasskompisar inte stängt av sin spis.. Efter drack vi vin, snackade skit och skrattade lite till.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela