andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Ellen, burgare och så kom Polly

Publicerad 2013-11-30 11:30:18 i En dag, Sånt som är skitbra,

Min torsdag blev hur bra som helst. Ellen kom nämligen till min fina stad! Innan denna fina donna anlände spenderade jag min tid med att städa, tvätta och under tiden även sitta med näsan begravd i mina böcker. Men klockan sex stod jag vid Holborn station och väntade på min fina vän och plötsligt var hon där. Så fint att få krama om henne igen efter lite mer än två månader.
Vi var båda hungriga så vi tog oss till Byron som är en finare hamburgekedja här i London. Vi slog oss ner, sippade på vår öl, åt hamburgare och babblade av oss som bara den. Så. Jäkla. Bra. Vi har ju nu känt varandra sedan sju års ålder så i dagsläget finns det inte mycket vi inte pratar om, vilket är väldigt fint och roligt.
Efter att vi ätit upp tog jag Ellen till puben Holborn whippet som vi ofta går till efter skolan. Då det var torsdag var den full med folk som börjat peppa inför helgen. Mitt bland alla dessa hittade vi Ellens kompis Polly som hon känner från när hon pluggade i Kina i två år. Jag träffade Polly första gången i Peking när jag och sju andra bra brudar hälsade på Ellen där. Hon är en sån otroligt rolig person, hon kan prata om allt mellan himmel och jord utan att bry sig om att det är pinsamt eller ej. Vi hade en rolig kväll där vi pratade om rolig brittisk slang och det pratades även fina och pinsamma minnen från när vi alla var och hälsade på i Peking, nej dessa historier kommer ej att skrivas ner på denna blogg.
Sen åkte Polly hem till sig och jag och Ellen tog oss hem till mig, finfin torsdag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela