andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

En annan middag.

Publicerad 2013-11-12 09:56:42 i Allmänt,

I fredags blev min middag otroligt god! Och det var enkelt så jag tänkte dela med mig av denna kulinariska upplevelse.
 
Det du behöver är (2-3 pers):
1 butternutsquash
1 paprika
1-2 röda lökar
5-6 morötter
3-4 vitlöksklyftor
Fetaost
Timjan
Smör/olivolja
 
1. Sätt ugnen på cirka 200 grader och hacka och skär upp alla grönsaker (förutom löken) på det sättet som du tycker om.
 
2. Dela löken i halvor och skär sedan i skivor.
 
3. Stek löken i stekpannan med smör tills den fått fin färg och börjat karamelliseras.
 
4. Lägg alla grönsakerna och löken på en plåt med olivolja eller smällt smör på, i med timjan och rör runt.
 
5. In i ugnen i 15-20 minuter beroende på hur tjockt du hackade grönsakerna.
 
6. Ta ut grönsakerna, smula fetaost över och rör runt.
 
7. Ät denna underbara ugnsmix med det du tycker om eller har hemma, jag hade skivad chorizo till men även kyckling, köttfärsbiffar, lax etc. funkar nog alldeles utmärkt!
 
Bon apetit!
Jag hade även två ensamma champinjoner i kylen så dom fick vara med.
 

Kommentarer

Postat av: Mami

Publicerad 2013-11-12 10:28:43

Kom genast hem och laga mat!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela