andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

En solig dag.

Publicerad 2013-11-17 09:11:00 i En dag, Staden London,

I fredags vaknade jag lite senare än tänkt, men när jag väl tog mig upp ur sängen och öppnade upp gardinerna så såg jag att det var otroligt soligt och fint väder. Detta är ju inte så vanligt här så när dessa dagar kommer MÅSTE man gå ut och njuta av det. Jag fixade iordning mig snabbt som attan och tog mig ut ur huset. Mitt mål var Borough market där jag inte varit på några veckor. Precis vid ingången stod det ett par killar och spelade musik vilket gjorde en otroligt fredagspepp. Jag köpte kaffe från mina favorit kaffekillar, köpte billig frukt och gick sedan ner mot Themsen. Jag gick västerut längs vattnet, stannade och njöt av solen här och där och hälsade på duvorna. Det var bara så himla skönt att vara ut i solen, det var visserligen kyligt men ändå så otroligt härligt att få gå runt i solglasögon och känna solen mot huden. Finfint skulle jag vilja säga.
Resten av dagen spenderades med skolarbete för att mot kvällen svida om till lite finare kläder och möta upp Emily för vin och babbel på The radio bar. Detta är en bar som ligger högst upp i ett hotell och deras utsikt var sanslös. Man såg nästan allt och jag förbannar mig själv för att ha glömt kameran i min andra väska. Hur som sjukt häftigt och väldigt trevligt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela