andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Himmelriket för en bakälskare.

Publicerad 2013-11-08 07:39:00 i En dag,

I onsdags var vi lediga från skolan så jag mötte upp med Ana i South Kensington för att fixa lite saker. Vi gick till butiken Jane Asher för att köpa lite tillbehör för bakning och kolla in alla de fina och kreativa sakerna i butiken. Gillar man att göra vackra tårtor är denna butik ett måste. Du hittar alla typer av färger, formar och olika typer av dekorationer. Ana kom ut med en påse fylld med nödvändiga saker medans jag höll tight i plånboken för att inte köpa något jag faktiskt inte behöver, men tro mig jag kommer gå tillbaka.
Vi gick runt lite i de mycket fina områdena kring Chelsea och kollade på alla vackra byggnader och fönstershoppade i de allt för dyra märkesbutikerna. Vårt mål denna gång var en annan butik med kökstillbehör. Som sagt gillar man mat och baka så är denna butik också ett måste.
Där kom vi båda ut med varsin liten påse, dock var det jag köpte inte mer intressant än en metallskål. Jippi.
När vi ändå var i området gick vi till Harrods för att kolla in juldekorationerna. Det är lite som NKs julskyltning med olika teman i olika fönster och massa fina lampor på utsidan på byggnaden. Me likey.
 

Kommentarer

Postat av: Mami

Publicerad 2013-11-09 09:14:38

Du menar gå till Jane Asher när mamsen & papsen kommer? 😀

Svar: Hehehehe
astrid gynning

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela