andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Maratondagen

Publicerad 2013-11-20 11:28:01 i Att gå i skolan, En dag,

Måndagen var en enda lång maratondag, vi hade tre lektioner och var i skolan från åtta på morgonen till halv tio på kvällen. Puh.. Vi skulle göra tre sorters "plated deserts", alltså göra efterrätterna men också lägga upp det snyggt på en talrik med dekorationer i form av sås, choklad, frukt etc.
Vi började med att göra chokladfondant (så jäkla gott) och förbereda bananmousse som vi skulle göra klart senare under dagen. Sen hade vi en till "demo" för att sedan ha fyra timmars håltimme där min höjdpunkt var att vår barista i cafét gjorde en nallebjörn på toppen av min cappuccino. Sedan hade vi en till praktisk lektion där vi gjorde klart bananmoussen och även gjorde mini tarte tatins. Den lektionen var himla rolig och mysig. Jag vet inte vad det är men jag tycker att det är himla mysigt att vara i köken sent på kvällen. Hela skolan är lugn, tyst och tömd på folk. Det kanske är en annan klass kvar men annars är vi helt själva och det är otroligt mysigt. Vi hade himla kul och jag blev otroligt nöjd med mina talrikar och det blev även min lärare. Så även fast jag var helt slut i kroppen var jag ändå förbannat nöjd och glad när jag gick hem.
 

Kommentarer

Postat av: Mami

Publicerad 2013-11-20 16:38:17

Så fina! Kom ihåg att ha några i beredskap när jag och papi kommer.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela