andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Mitt livs spellista.

Publicerad 2013-11-15 07:54:00 i Sånt som är skitbra,

En låt som innehåller mitt namn:
Garbo, Astrid och Taube - Lorentz och Sakarias, Duvchi
Nu är inte detta bara en låt med mitt namn Astrid, jag älskar även den här låten. Har den ofta i öronen när jag studsar runt på stan. Det är en låt som passar för de flesta humör.
 
En låt jag lyssnade på som liten:
Wannabe - Spice girls
Har tydliga minnen av att jag uppträdde till denna i sexårs med magtröja och allt. Fina tider.
 
En guilty pleasure låt:
Live while we´re Young - One direction
Har en grej med mina vänner Fanny, Hannah och Li när vi förfestar då vi alltid spelar videon till denna och sjunger och dansar med som bara den. Helt jävla underbart är vad det är.
 
En låt som får mig att dansa, dansa, dansa:
Ramlar - Håkan Hellström
På många fina sommarfester har jag dansat mig genomsvettig till denna.
 
En låt jag kan hela texten till:
17 Juni - Snook och Afasi
Jag och mina fina Ekerö tjejer lärde oss alla Snook låtarna utantill och det sitter fortfarande kvar som sten i minnet, men på ett välldans fint sätt.
 
En låt jag lyssnar på när jag åker bil:
Hugger i sten - Lars Winnerbäck
Under en sommar i Hälsingland spelade min kusin Linda denna varenda gång vi satte oss i bilen och sedan dess är den min stående bilsång. Många minnen som sitter ihop med denna.
 
En låt jag aldrig kommer tröttna på:
September - Earth, wind and fire
Behöver jag ens förklara?
 
En låt jag gråtit till:
Heartbeats - Jose Gonzalez
 
En låt jag önskar att jag skrivit själv:
Resolution - Matt Corby
Ända sedan jag hörde den för första gången i våras så har jag älskat den.
 
En låt med en artist jag sett live:
Krossa alla fönster - Maskinen
När jag och några av de mest fantastiska människorna jag vet dansade loss till denna under Maskinens konsert på Emmaboda 2012. Ett av mina bästa minnen.
 
En låt från min tonårstid:
Hey there Delilah - Plain White T´s
Så mycket tonårskänsla som rusar genom kroppen när jag hör denna.
 
Denna lista är hänsynslöst stulen från Julia som skriver den underbart fina bloggen prick.blogg.se!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela