andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

plugga, studera, studdy, cram, stressplugga, kärt barn har många namn

Publicerad 2013-11-26 07:02:00 i Att gå i skolan, Att leva och lära,

Så var det dags igen, prov! Ännu en gång dags för mig och mina klasskompisar att visa våra lärare vad vi lärt oss de senaste veckorna. Denna gång börjar vi med det praktiska provet och har det skriftliga provet nästa vecka. Jag har pluggat, läst, skrivit ner recept om och om igen och tryckt in all den informationen i min nu ganska trötta hjärna. Men nu så sitter det där och kommer förmodligen inte försvinna därifrån utan en hjärntransplantation. Så idag när jag går in i rummet så kommer det nog gå ganska bra tror och hoppas jag. Denna gång har jag ingen riktig preferens för vilken tårta jag vill ha av de tre, utan jag vill mest att det ska vara klart så att min kropp kan börja slappna av igen. Om några timmar är jag klar, finito! Då är det inget annat som väntar mig än ett stort glas vin tillsammans med mina fina vänner och några goda men ack så trötta skratt.
Dock vill jag be alla som läser min blogg att hålla varenda tumme och tå för mig att det går bra. Klockan två engelsk tid (tre svensk tid) går jag in i klassrummet där mitt öde ska avgöras, hehe! Så håll tummar och skicka snälla tankar! Puss på er!
                             
 
 

Kommentarer

Postat av: Moster Lena

Publicerad 2013-11-26 10:43:32

Kl tre kommer jag att tänka på dig!!!!! Håller tummarna! Du kommer att fixa det det galant!!! Stor kram!❤️️

Postat av: Marianne

Publicerad 2013-11-26 10:52:17

Kära Astrid
Håller alla fingrar och tår för digidag!

Postat av: Moster Bobo

Publicerad 2013-11-26 17:11:35

Klart det går bra Astrid! ! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela