andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Vad en god natts sömn kan göra

Publicerad 2013-11-07 08:12:00 i Att gå i skolan, Sånt som är skitbra,

Min tisdag både började och var bättre än min måndag. I skolan kände jag mig pigg, glad och som det oftast är kommer någon i min lilla klass med en bra historia eller två som får mig att sitta och fnittra i tjugo minuter. Vi hade även denna dag en enorm rast på 4 timmar, jag passade på att fixa lite saker som betala hyra etc.
Denna kväll i köket gjorde vi en av de bästa tårtorna hittills, nämligen en vitchokladmousse tårta med pistachbotten och röda bär gelé. Så. Himla. Gott. Jag brukar inte gilla gelé desserter men denna satt alldeles perfekt.
Efter en rolig lektion var jag helt slut men ändå pigg så jag drog med Ana och Chris till en pub där sedan andra från klassen slöt upp. Det drogs rövarhistorier som absolut inte var barnvänliga och pratades ålder och hur mycket ålder faktiskt betyder. Vet inte riktigt vad vi kom fram till men vi var nog ändå ganska överrens om att ålder inte spelar så stor roll så länge som man är på samma plan. Ännu en väldigt fin tisdag med mina fina klasskompisar. Jag älskar att vi fått ihop en liten tradition tillsammans, kanske inte den mest originella men hur som helst fin.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela