andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Winter wonderland

Publicerad 2013-11-05 08:48:00 i En dag, Utflykter,

Förra veckan frågade min kompis Emily om jag ville följa med på "The country living Xmas fair". Ungefär som en
gigantisk julmarknad inomhus. Det klart att jag ville det, då jag fullkomligt älskar julen. Så i lördags mötte jag upp med Emily och hennes syster för att sedan bege oss mot marknaden.
OH herre min Jesus. Det var som att jultomten flyttat hela sin verkstad från nordpolen till en stor lagerlokal i London. Så mycket folk. Så mycket jul. Fröken Linda Elserth, du hade älskar detta ställe. Mycket Miss Marple och lapptäcken.
Men för ett julfreak som mig själv var det otroligt roligt och väldigt mysigt att gå runt bland all julmusik och dekorationer. Här hittade jag även mina första julklappar!
Det mest fascinerande var dock att förutom de som jobba på markanden så var det endast kvinnor där. Kändes som att alla äkta män och pojkvänner höll sig hemma från detta.
Efter allt shoppande drog jag mig hem, gjorde köttbullar med mos och för att hålla kvar i julandan så avslutade jag med att titta på Love actually.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela