andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

5 bilder en fredag.

Publicerad 2013-10-27 13:51:21 i En dag, Sånt som är skitbra,

I fredags mötte jag upp Simone vid London bridge då jag ville visa henne Borough market (min himmel på jorden). Vi började med att köpa kanelmunkar och prosecco och så satt vi oss och betraktade alla människor och pratade om viktiga och oviktiga saker. Vi strövade runt med vår prosecco, köpte lite mat här och där och hade det himla bra och trevligt, alla fredagar borde börja på det här viset.
Efter mycket strövande och pillande på olika konstiga ingredienser och matprodukter begav vi oss båda hem för att fixa oss iordning inför kvällen. Vi skulle nämligen först äta middag hemma hos Vera som Simone bodde hos. Vera bor i Whitechapel med sin kille och två andra roomies. Väl där lagade vi mat, umgicks med de andra som bor där och fick träffa lite vänner till Veras kille David.
Efter att vi blivit mätta och skrattat med de andra begav jag och Simone oss till Shoredich. Första stoppet blev sportbaren Kick, där drack vi Corona och drinkar med fotbollsmatcher på Tv aparater runt omkring.
Efter detta tog jag henne till Hoxton Square och den mycket speciella baren Zigfrid von underbelly. Detta är en extremt excentrisk bar med extremt konstig inredning och smått psykedeliska filmer som visas runt om i baren, Där pratade vi om dålig raggning då vi hade ett par bredvid oss där killen inte kunde flörta för fem öre och det verkade som om tjejen bara ville fly. 
Efter detta var vi mer än redo att ta oss hem. Denna gången hittade jag nattbussen (woop woop!) och jag och Simone kunde ta oss hem till Stratford. Bra fredag.
 

Kommentarer

Postat av: Mami

Publicerad 2013-10-27 20:34:15

Och vi kollar resa för fullt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela