andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Back to school.

Publicerad 2013-10-03 13:48:42 i Att gå i skolan, Att leva och lära,

I måndags var min första dag tillbaka i skolan på 6 månader. Det var nästan som att börja från början, jag kände ingen i min klass och hade ingen aning om hur allt skulle gå. Jag var, som jag alltid är, tidig till skolan för att få mitt nya skåp och bara känna in mig i skolan igen.
Efter att skåp var hittat och fyllt med alla mina saker gick jag till vårt fina cafe vi har på skolan, beställde en cappuccino och satte mig på vår fina lilla utegård. Det är otroligt mysigt att sitta där, plus att här är det fortfarande otroligt varmt så det var bara skönt att sitta ute.
Efter en stund kommer det en äldre man ut, tittar lite på mig och frågar mig sen om jag är ny. Nej svarade jag och sen kom vi fram till att vi båda ska gå Intermediat patisserie som kursen heter och vara i samma grupp, jag hade med andra ord träffat min första klasskompis. Yey!
Han heter Chris, är runt 50 och något av det första han säger till mig är "Im a Little bit mad, or excentric like some like to call me". Och ja Chris är lite galen men också så otroligt trevlig och typ alltid på bra humör, vilket var något jag behövde.
Jag blev också positivt överraskad när jag kommer till min första lektion och min lärare Chef Nicolas (som är min absoluta favvo med sin underbart franska accent) tittar på mig och säger "You are back!". Otroligt jäkla glad ska jag säga att jag blev. Senare under dagen var det en av våra diskare som också kände igen mig och var glad att se mig, så dagen blev bara bättre och bättre.
Men det som jag varit extremt nervös över var att jag inte skulle hänga med på lektionerna, just för att jag varit borta så länge. Så på vår första praktiska lektion när tre killar sätter igång med blixtfart så kunde jag inte låta bli att låta det påverka mig. Stressen i kroppen byggdes upp och jag kände mig totalt förvirrad. Men efter ett tag kom jag igång, började bli mer effektiv, blev snabbare och mer fokuserad. Detta gav resultat. Jag blev klar först. Detta är såklart inte en tävling MEN det var otroligt skönt att vara klar snabbt tillsammans med ett bra resultat. Så jag måste säga att efter den här första veckan ser jag fram emot nästa vecka. Det är mycket nytt och läskigt där framme i tiden med prov och nya tekniker, men jag tror att det kommer bli ganska kul ändå.
 
 
Resultatet av min första dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela