andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Bara massa vin.

Publicerad 2013-10-26 09:11:00 i Att gå i skolan, Sånt som är skitbra,

Torsdagen började helt otroligt fint med att jag mötte upp med min fina vän Simone som just nu befinner sig i London. Vi möttes, kramades och babblandes begav vi oss till Brick lane för att spana in second hand. Det var så härligt att få prata med henne igen och höra hennes skratt, så roligt att hon ska befinna sig i denna stad i en vecka.
Efter spanande och letande bar det iväg mot min skola för att visa upp den och så fick Simone träffa några av mina klasskompisar också. Efter lunch och engelska och svenska samtal i en salig blandning begav sig Simone mot andra äventyr i stan och jag gick på lektion. Vi hade nämligen Wine lecture. Detta må låta extremt roligt och intressant och på vissa sätt är det också det. MEN.. killen som håller i klassen pratar för det första så snabbt så man hänger inte med och använder sig av konstiga engelska ord vilket gör det extremt svårt för en som inte har engelska som modersmål att förstå vad han säger. Plus att han är ganska tråkig.. Men allt som allt så var det helt okej.
Ännu roligare var det efteråt när Ana, Nick, Chris och jag satte oss drack mer vin efter. Det pratades resor, djurfobier och framtidsplaner. Fint slut på en totalt sett fin torsdag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela