andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Bland kakor och skratt.

Publicerad 2013-10-17 09:10:00 i Att gå i skolan,

I måndags hade jag bara en ynka liten lektion, men i tisdags desto fler. Vi började med en praktiskt på morgonkvisten, åtta närmare bestämt. Vi skulle göra en tårta som hette Gateau Alhambra vilket är en riktigt chokladig sak med hasselnötter i, riktigt mjuk och saftig. MUMMA.
Vi alla var ganska trötta på morgonen vilket gjorde att humorn i rummet också blev därefter vilket var otroligt roligt. Skrattandet fortsatte under resten av dagen då vi hade Chef Nicholas som jag förut sagt är min favorit lärare. Det går liksom inte att översätta varför det han säger är så roligt, det bara är det. Det är något med hans extremt franska engelska tillsammans med hans visslande och hans konstanta refererande till olika djur. Han är också en av de lärare som man vågar skoja med vilket är väldigt roligt och gör att allt blir lite mer avslappnat. Sen skadar det ju inte att han även är väldigt bra på att lära ut och det märks att han älskar det han gör, vilket självklart smittar av på en själv. För det är en sak som märks snabbt på framförallt lärare, om läraren inte är passionerad gällande sitt ämne så kommer jag som elev heller inte bli inspirerad eller nyfiken på ämnet. Men som tur är har jag de lärare jag har, vilket är förjäkla roligt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela