andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Bromham

Publicerad 2013-10-05 13:25:46 i Allmänt,

De senaste två dagarna har jag spenderat i Bromham. Detta idylliska lilla samhälle, men fina namn på vägarna och vackra små engelska hus. Jag har inte gjort så mycket egentligen, mest pluggat, tagit det lugnt och myst med Jackie och Peters hund Ty. Han ser ut som en stor blond varg, vet inte riktigt vilken ras han är men han är himla fin och mysig.
Denna morgon följde jag med på Jackie och Peters morgonpromenad i Bromham park. Hur fint som helst, massa andra hundar och alla verkar känna alla, vilket är väldigt fint och mysigt. Jackie och Peter har också bjudit mig och Julia att komma ut hit om vi vill fly storstan någon helg och det tror jag att jag kommer ta upp dom på. Kan tänka mig att denna lilla by vid jul kan vara hur mysigt som helst, så det kanske man ska testa när julen närmar sig.
Kommer faktiskt sakna att bo här, det har ju börjat kännas lite som ett hem och Jackie och Peter har varit så fina och trevliga att bo med. Helt underbara. Hade det inte varit så att transporten tog så lång tid och inte var så krånglig så hade nog både jag och Julia bott kvar här. Men som det nu är så bär det av för mig idag. Från Bromham till Stratford och mitt lilla rum. Kommer bli fint det också.
 

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2013-10-05 16:24:33

Åh vad fint Astrid. Förstår att du trivs i denna vackra omgivning. Må så gott. Kramar från Lingbostugan.

Postat av: Mami

Publicerad 2013-10-05 19:57:06

Var är alla mördarna?!

Postat av: Moster Anki

Publicerad 2013-10-08 17:52:46

Mördare finns bara i Midsumer....så det så

Postat av: Linda

Publicerad 2013-10-08 22:39:05

Alltså, det finns typ inget som slår den engelska landsbygden! Det är SÅ fint. Ser att Bromham är nära (typ en timme från) där Toms föräldrar bodde förut och där det också finns MASSOR av fina gamla loppisar etc. Om ni har vägarna förbi Bromham österut så kan jag tipsa om en massa sjukt bra vintage!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela