andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

en annan måndag, en annan tårta.

Publicerad 2013-10-30 08:47:00 i Att gå i skolan,

I måndags i skolan övade vi att göra vår tredje "examination cake". Den heter Sabrina och är inspirerad av filmen med Audrey Hepburn som har samma namn, nämligen Sabrina. Denna kaka kallas även på skolan "Sabrina, that bitch". Då ingen vill ha denna på provet. Jag måste säga att jag ändå inte tyckte den var så hemsk, visst den var inte rolig men den hade ändå ganska enkla delar, men som sedan skapar en mer komplicerad helhet. Hur som så var det en del saker som gick bra för min del och andra saker jag måste tänka på. Det jag framförallt inte gillade var att tårtan i sig är sååååå konstig. Detta är nämligen var den består av; platt pajbotten, jordgubbsmousse varvat med en mjuk kaka, lite mousse på toppen och sedan högst upp platt marsipan täckt i choklad.. Det är bara så konstiga saker att sätta samman!
Vår lärare för denna lektion var dock Chef Julie (högsta hönset), vilket var väldigt roligt. Hon är bara så bra på att säga vad man ska göra men också uppmuntra en samtidigt som man gör det. Plus att jag älskar att det är en kvinna som är högsta hönset på en arbetsplats som annars är extremt mansdominerad. Heja kvinnor, brudar, tjejer, flickor, damer!
 

Kommentarer

Postat av: Moster Bobo

Publicerad 2013-10-30 22:30:49

Säger bara Heja Astrid!

Postat av: Moster Bobo

Publicerad 2013-10-30 22:30:51

Säger bara Heja Astrid!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela