andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

En billig fredag.

Publicerad 2013-10-14 09:10:00 i Nätter, Sånt som är skitbra,

Fredagen spenderades med lite småplugg hit och dit och lite mathandling. Men jag försökte undvika att gå ut då det var riktigt pissväder ute. Men när kvällen kom satte jag på mig tjocka vattentäta skor och jacka och begav mig till Hackney central. Där mötte jag upp Malda och Maja och vi tog oss till en bar som Majas klasskompis tippsat om. Den skulle tydligen vara väldigt trevlig och billig.
Baren hette Ridley road market bar var en väldigt kitchig bar i karibiskt tema och ja det var billigt, 2,5 för en öl och 5 för en öl, mycket bra!
Där satt vi i några timmar, drack ginger mojitos, skrattade åt konstiga saker vi gjort, roliga saker någon sa och bara hade det så himla bra. Baren fylldes snabbt upp med annat folk och två britter slog sig ner hos oss. Vi skrattade, hade kul och efter en stund sa jag tack och hej och hoppade på min tunnelbana hem. Men hela vägen hem lyssnade jag på Footloose (har fått en extrem hangup på den låten) och trots regn och rusk så log jag och skrattade för att jag kände mig så jäkla lycklig. Jag skulle vilja kunna låsa in den känslan i kroppen och ha den där hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela