andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

ett julkort

Publicerad 2013-10-29 09:35:00 i Sånt som är skitbra,

Igår när jag kom hem från skolan var jag helt slut. Jag önskade att jag var Törnrosa så jag fick sova i ex antal år utan att bli dömd för det, ungefär på den nivån var det. Men när jag kom hem så låg det en alldeles underbar liten överraskning på hallbordet. Nämligen mitt första julkort, vilket även var den första posten jag fått hit som inte var från min bank. Blev så himla glad!
Kortet var från mina finfina morföräldrar med en väldigt fin liten hälsning och jag blev alldeles gråtfärdig. Det var för det första så fint men också en fin koppling till Sverige, mitt hem och min familj. Efter att ha öppnat och läst det kunde jag inte sluta le. Fina mormor och morfar, massa kärlek till dom!
 

Kommentarer

Postat av: Papi

Publicerad 2013-10-29 15:33:26

Du är min dotter!!
Känner vibrationerna från min egen studenttid på 80 talet i dina inlägg och en bättre skola är svår att finna (se bara på mej!!). Känns tryggt att du nu så smått börjar hitta tillbaka till din vanliga "London känsla" med skola, marknader, mat, öl/drinkar, vänner och socialt umgänge. Saknar dej bredvid mej i köket och precis som dina morföräldrar ser jag fram emot att få tillbaka den känslan till jul.

Kramar från din "hjärtlige" far :-)

Postat av: Linda

Publicerad 2013-10-29 18:09:43

Hej! Åh, vad mysigt! De här handskrivna breven är det något speciellt med, plus att denna dag i sig är ganska speciell! Puss till dig och längtar tills vi ses! (p.s. Kan du inte lägga ut ditt inlägg på Facebook, eller iaf på Klanen Elsert, min lilla förvirrade och glömska hjärna glömmer ibland av att gå in och titta ds)

Postat av: Moster Bobo

Publicerad 2013-10-30 18:46:11

Åh vad fint julkort! Vad tiden går jag som ville hälsa på i London... En annan gång måhända. Kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela