andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Framtidsplaner och drömmar.

Publicerad 2013-10-31 14:39:28 i Allmänt,

I tisdags tog jag inga bilder men det betyder ju inte att jag inte hade en fin dag i skolan. Vi hade nämligen bröddag, vilket är en så himla skön dag. Det är mycket att göra som vanligt men dessa lektioner är så avslappnade och sköna när man står och knådar en deg istället för att vispa en massa krämer och hålla koll på temperaturer.
Vi gjorde tre olika typer av bröd, ett rågbröd, en typ av baguette och foccacia. Mumma säger jag bara, nu har jag hela frysen full med bröd.
Efter massa brödbak gick jag och mina fina klassisar som vanligt till puben Truckles för ett glas vin eller två. Efter någon timme eller två började vi prata om framtidsdrömmar och vad man hade för planer efter att vi gått klart utbildningen. Jag vet ju fortfarande inte exakt vad jag ska göra efter att jag är klar i vår men däremot vet jag ju vad min dröm är. I filmen "Its complicated" med Meryl Streep äger hennes rollfigur en fantastiskt fint bageri och precis så som den känslan är på det bageriet i filmen vill jag ha det på mitt bageri. Man skulle kunna säga att det är mitt drömbageri. Vart det ska ligga eller när det kommer hända har jag ingen aning om men det är fint att ha den drömmen.
Hur som helst började jag berätta om denna dröm för mina vänner, jag frågade först om dom kände till filmen och när alla sa "ja självklart" så började jag säga att det bageriet är mitt drömbageri. I samma stund som jag säger det säger min klasskompis Nick "hennes bageri är mitt drömbageri". Vi stirrade på varandra och började gapskratta. så jäkla komiskt och roligt. Detta är också första gången som jag känt att andra kan relatera till den drömmen, för alla vi har ju liknande drömmar och framtidsplaner då vi alla studerar samma sak.
Det var hur som helst en väldigt fin och rolig kväll och när jag gick hem hade jag ont i magen efter allt skratt.

Kommentarer

Postat av: Mami

Publicerad 2013-10-31 18:42:37

Och drömmar kan bli sanna. Puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela