andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Hummer, hamburgare och nya vänner.

Publicerad 2013-10-15 09:01:00 i Staden London, Sånt man äter,

I lördags var mina kvällsplaner att möta upp min vän Emily för drinkar. Men när jag vaknade på morgonen hade jag ett extremt sug efter hamburgare. Jag pratade med Emily och hon var på samma linje så när klockan närmade sig kväll tog jag mig hem till Emily. Hon har en sån där lägenhet jag drömmer om med fina trägolv, balkong som ser ut över Themsen OCH den ligger cirka 50 meter ifrån Tate modern. Ganska bra läge om jag får säga så.
Emilys rumskompis Rachel hade fyllt år i veckan så hon hade ett litet firande där jag välkomnades med öppna armar, älskar när människor är så snälla!
Rachel studerar också på Le cordon bleu, men matlagning istället för konditori, så det var väldigt trevligt att få träffa henne. Några från firandet tog sig hem men Emily, Rachel, jag och en  till tjej tog oss till Burger & Lobster vid St Pauls cathedral. Detta är ett ställe som har fyra saker på menyn, hamburgare, lobster rolls och rökt eller ångad hummer och alla dessa kostar 20 £ styck. Så vi slog oss ner och jag visste redan vad jag ville ha, hamburgare. In kom sedan en sån där stor bjässe som man måste skära istället för att hålla i handen. Men den var så god.
De andra tog alla någon form av hummer och dom var inte riktigt besvikna. Detta är ett ställe jag verkligen rekommenderar att gå till!
Vi satt kvar och smälte maten med lite vin, skvaller och skratt. Mycket bra lördag.
 
 

Kommentarer

Postat av: Moster Anki

Publicerad 2013-10-15 21:45:40

Härligt att läsa dina berättelser. Som jag skrev tidigare , jag vill också åka till London. Fast när?? Helst när du är där men det hinns nog inte med. Så jag läser din blogg och drömmer.... Storkramen från moster.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela