andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

I used to be Snow white but I drifted

Publicerad 2013-10-21 09:30:00 i Nätter,

I fredags var min plan att ha en lugn hemmakväll. Så blev dock inte fallet. Efter att jag varit på Borough market pratade jag med min vän Harriet från min första kurs här i London. Hon bjöd med mig ut på utgång med henne och några andra tjejer från vår gamla klass. Så min lugna hemmakväll förvandlades till en förfest med utgång.
Så efter att middag hade ätits begav jag och min vinflaska oss hem till Harriet som nu bor precis vid Kings cross. Hon bor nog i den minsta lilla etta jag någonsin sett, men det sjuka var att den fortfarande fick plats med allt. Hon hade både bra kök, badrum, dubbelsäng och matbord. Jag blev så fascinerad över att allt fick plats.
Det var Harriet, Marie Clare, Angelie och jag, alla vi gick tillsammans i Basic på LCB. Med oss var också Harriets kompis Erin som egentligen bor i Brighton men som var i stan över helgen, så jäkla trevlig och gullig tjej.
Vi skrattade, pratade och skvallrade som bara den om vad som hänt sen sist, jag fick höra så mycket rövarhistorier om vad som hände på skolan efter att jag åkte hem i mars. Herrejesus.
Några glas vin senare rörde vi oss till Soho och Club 49. Där dansande vi som bara den till massa gammal hip hop och motade bort slibbiga killar som inte riktigt förstod att man inte ville dansa med dom.. Hur som så hade vi tjejer så himla kul.
Slutet på min kväll var desto mindre rolig. Jag kunde inte hitta min buss hem. Jag gick runt till cirka 10 busstationer runt om Tottenham Court road men inte en enda hade min buss med på skylten. Jag rörde mig runt i cirklar i vad som kändes som timmar och tillslut hittar jag en station med min buss. Nu skulle man ju kunna tro att det slutar där men nej, nej. Bussen kommer efter cirka 40 minuter och när jag ska gå på så funkar såklart inte mitt busskort. Jag frågar chauffören vad jag ska göra och han bara rycker på axlarna och säger att jag måste gå av.. Sååå min kväll slutade i en alldeles för dyr taxi hem till Oxford road och äntligen fick jag somna i min sköna säng.
 

Kommentarer

Postat av: Moster Bobo

Publicerad 2013-10-21 22:23:17

Lyckligt slut till sist, om än ett dyrt slut på kvällen/natten. Storkramen till dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela