andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Ikea dagen

Publicerad 2013-10-16 08:15:00 i Utflykter,

I söndags mötte jag upp en trött och smått bakis Maja och en smått bakis och trött Malda. Vi skulle på Ikea! Dessa två har ju nämligen också flyttat in i en ny lägenhet och behövde massa saker. Vi började ta oss runt, dom skrev ner nummer på lappar och jag gick omkring och tittade på allt det roliga, jag fullkomligt älskar att gå runt på Ikea. Dock var det ju söndag plus en massa regn vilket såklart betydde att det var hur mycket folk som helst.
Efter att vi hittat allt vi behövde betalade vi och gick till den delen jag var mest taggad på, matdelen. Jag köpte kaffe, kaviar, knäckebröd (!), köttbullar och brunsås i pulverform (förlåt pappa). Var så lycklig när jag gick därifrån.
I övrigt köpte jag lite ljus, en filt, en roller och det viktigaste av allt en osthyvel. Så som jag saknat denna otroligt fiffiga uppfinning, engelsmännen skär ju sin ost med kniv vilket jag tycker är väldigt udda..
När vi alla shoppat klart tog vi oss till restaurangen och jag fick äntligen äta mina kära köttbullar. Nomnom. När vi alla var mätta och belåtna tog vi hos hemåt. För mig slutade kvällen med skype dejt med Sofia och pizza i sängen och tittade på senaste versionen av Footloose. Så jäkla bra.
 

Kommentarer

Postat av: Mami

Publicerad 2013-10-17 07:41:39

Ikea, det är muuusigt det.

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-10-18 19:15:37

Muuuusigt som Selma säger.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela