andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Min egen himmel.

Publicerad 2013-10-20 09:00:00 i Staden London, Utflykter,

Om någon skulle fråga mig vart jag helst skulle vilja bo i London så skulle svaret vara otroligt enkelt, Borough market vid London bridge. Min dröm är att få bo i en av de lägenheterna i de gamla små husen precis vid marknaden. Visst skulle jag säkert bli väckt av skrikande marknadssäljare men det kan det vara värt. Det är bara så himla mysigt där, sen så skadar det ju inte heller att det är här Bridget Jones bor i filmen. Det skulle vara min egna lilla himmel.
Jag var nämligen på Borough market i fredags för att skämma bort min mage med lite gosaker. När jag är där går jag alltid runt ett varv innan jag faktiskt köper något, för om jag inte vet vad som finns så vet jag ju liksom inte vad jag vill ha. Sen tycker jag att det är himla roligt att det är flera som säljer prosecco som du får i ett plastglas som du sedan kan gå runt med medans du handlar (tack engelsk alkohollag). Men jag kände mig frusen så jag köpte mulled wine istället och satte mig på en bänk och värmde upp mig.
Det finns ett kaffeställe precis vid Borough market som alltid, och då menar jag alltid, har minst 20 meters kö utanför. Jag har själv aldrig testat det men jag kan liksom inte förstå, det är ju bara kaffe? Men jag satt i alla fall där och betraktade detta lilla spektakel och förundrades över att människor faktiskt ställde sig i kön trots att det finns två andra kaffeställen bara 20 meter åt andra hållet. 
När jag lämnade marknaden hade jag fått med mig massa gott hem bland annat färsk majs, hallon, ost och cheesecake. Mycket bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela