andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

När man somnar med ett leende på läpparna för att dagen var riktigt bra.

Publicerad 2013-10-09 20:35:00 i Att gå i skolan, Att leva och lära, Sånt som är skitbra,

Min tisdag var betydligt mycket bättre än min måndag. Jag tror att detta delvis var för att jag faktiskt bestämde mig för att de skulle vara en bra dag, otroligt vad ens inställning kan påverka dagen.
Denna dag i skolan skulle vi göra olika typer av brioche, croissants, pain au chocolat och danish (eller wienerbröd som vi säger). Degarna till allt detta hade vi redan gjort dagen innan så vi skulle bara forma allt och få in i ugnen.
Vi hade hur kul som helst, jag och en brasiliansk tjej som heter Anna jobbade tillsammans och hade flera skrattanfall under lektionen, många gånger för att sakerna vi gjort inte riktigt blev som vi tänkt oss men vi skrattade på ändå. En annan anledning till att denna lektion var så rolig var för att vi hade min favoritlärare "Chef Nicolas Houchet". Denna lilla fransman som älskar att skoja med sina elever och som även tycker om när vi skojar tillbaka. När han inte skojar med oss eller instruerar oss så går han runt och visslar för sig själv vilket i sig också är väldigt roande.
Efter lektionen gick Anna, Chris, Nich och jag till baren Truckles bredvid skolan och drack öl. Vi satt ute vid deras värmelampor och pratade och skrattade i flera timmar, vilket var himla skönt och fint. Älskar ju att skratta.
Tycker så mycket om min nya klass, dom är så fina och roliga och jag tror att det kommer göra att denna termin blir så mycket roligare.
Tyvärr stannade min kamera hemma denna dag så ni får nöja er med bild på det jag gjorde i skolan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela