andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Rainbow fruit cocktails, dancing til dawn..

Publicerad 2013-10-13 09:30:00 i Staden London, Utflykter,

I torsdags efter min mycket slöa morgon tog jag mig ut i det extremt blåsiga London. Mitt första stopp blev Liberty, detta fina gamla varuhus har så mycket som kan stå dregla över. Jag kollade in lite olika delar av butikerna och åkte sedan upp för att kolla in deras Christmas shop. Japp, här har det redan börjat. Vilken affär du än går till så är det redan julyra. Men Libertys är inte som alla andras, den får alla andras at skämmas. Den är mysig, lugn och extremt udda med massa olika konstiga dekorationer. Jag hittade min favorit i en rosaglittrig ren.
Efter Liberty tog jag mig till & other stories för att köpa något som min torra hud skrikit efter, nämligen hudkräm. Hittade en som hette "Couture festival" med beskrivningen "Rainbow fruit cocktails, dancing til dawn". Kände att detta inte kunde bli fel så slog till.
Mitt tredje stopp blev Daunt books. Denna underbara lilla bokhandel har jag saknat, dom har så himla många böcker med jättemånga fina omslag så jag gick runt en lång stund och bara tittade. Två böcker fick följa med mig hem. Älskar gatan som bokhandeln ligger på, så himla mysig och nästan aldrig några turister.
Väl hemma fixade jag iordning mitt rum lite och gjorde det lite mer till mitt hem. Satte upp lite bilder på mina fina runt om i rummet, hängde upp smycken och staplade upp lite böcker på min byrå. Nu känns det lite mer som mitt hem än bara ett rum.
Kvällen avslutades med skypedejt med Ingrid och Harry Potter. Mycket fint.
 
 

Kommentarer

Postat av: Mami

Publicerad 2013-10-13 10:06:54

Och Alice är med! 🌻

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela