andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Två födelsedagar på en lördag.

Publicerad 2013-10-28 09:11:00 i En dag, Staden London, Sånt som är skitbra,

I lördags vaknade jag och Simone smått slitnare än dagen innan. Men det var bara att ta sig upp och efter kaffe och lite frukost kändes kroppen levande igen. Simone begav sig hem till Whitechapel för att fixa sig och jag hoppade in i duschen för att få bort den sista bakiskänslan.
Efter lite uppfräschning mötte jag upp med Simone och Vera i Notting hill, dom ville nämligen gå på Portobello market. För under de tre år Vera bott här så har hon aldrig varit där och det var ju tvunget att fixas till. På vägen hälsade vi på Malda på jobbet och köpte en liten present till firandet som skulle ske samma kväll.
Lördagar på Portobello market är rent ut sagt hemskt. Det är fullsmockat överallt och människor rör sig och beter sig som att de var de enda människorna som existerade utan nån hänsyn till någon annan. Så efter lite tittande och spanande på marknaden begav vi oss till ett café istället. Simone skulle ha en skypedejt med sin pöjk hemma i Svealand och jag och Vera satt snällt bredvid och låtsades inte lyssna på det privata samtalet. Men fy bubblan vad dom är fina, puss på dom!
Efter skypedejt och uppdrickande av te sa vi hejdå till Vera och jag och Simone begav oss hem till Julia för födelsedagsfirande. Julia hade några vänner på besök och Julia och Jonatan fyllde båda år och det var ju helt självklart att det skulle firas. Vi drack bubbel och fixade ihop en wok och middagen avslutades med dryckeslekar, pinsamma historier och en hel massa mojitos. Så. Himla. Roligt! Och så fina människor på plats, denna kvällen var verkligen helt underbar! Vi tog oss sedan vidare till en pub men efter ett glas tackade jag och Simone för oss, hon skulle vidare i natten och jag skulle hem till min säng. Klart slut.
 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2013-10-29 18:13:26

Kom precis på att jag fick en liten London-guide av Alois kille. Jag ska skicka den till dig, kan vara bra att ha ngn dag när fantasin tryter! Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela