andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

London, I love you!

Publicerad 2014-04-05 07:00:00 i Staden London,

Min flygbiljett är bokad. Mina väskor är packade. Mitt rum utstädat och uthyrt till en ny människa. Klockan 06:00 lämnade jag lägenheten och begav mig mot Heathrow och det flygplan som ska ta mig till Stockholm. Det är vad jag gillar att kalla "Bittersweet". Jag är ledsen på gränsen till krokodiltårar över att jag ska lämna den här staden och mitt liv här men på samma gång ska det bli väldigt fint att komma hem och allt det jag har att komma hem till. Min familj, mina vänner och ett nytt jobb med nya äventyr och lärdomar. Men min och Londons kärlekshistoria är inte över. Vi kommer se varandra igen och känner jag mig själv rätt kommer det inte ta lång tid innan jag bokar en biljett tillbaka för att hälsa på. 
Precis som förra gången jag åkte härifrån kommer här en liten lista på det jag kommer sakna allra mest.  
 
1. Mina platser. Jag kommer sakna alla de platser som jag nu blivit så van att gå till som skolan, mitt stammiscafé, min stammispub, marknaderna, min stammispark. Alla dessa platser som nu har en sån varm plats i mitt hjärta. Platserna där jag skrattat oändliga gånger, platserna där jag umgåtts med mina bästa och platserna där jag nu har minnen från som aldrig kommer försvinna.
 
2. Jag kommer sakna att beställa en öl på engelska. "A pint of fosters, please!" låter helt enkelt bättre än "En stor stark tack!". Kommer även sakna att säga "Cheers" istället för "Skål" eller "Tack", det är ju världens bästa lilla ord.
 
3. Kommer sakna den engelska vänligheten "Oh sorry dear", "Hi love", "How you doin hun?" och detta är sådant som främlingar säger till varandra. Sådana enkla fraser som vi inte har i den svenska talförmågan. Det är ju knappt man hör någon på Pressbyrån/Ica/SL etc. säga "Hej, hur mår du idag?".
4. Kommer sakna den oändliga valmöjligheten som finns i denna stad. Vare sig det handlar om att hitta en bra pub, café, restaurang, ett roligt event eller utställning så finns det alltid något att göra och det är oftast mycket billigare än Stockholm.
 
5. Inte ofta man hör det men i det här fallet så är det så, jag kommer sakna att gå i skolan något otroligt. Sakna att gå in i köken och lära mig att göra något jag aldrig gjort förut. Mina lärare som gett mig så mycket både när det kommer till kunskaper och att tro på mig själv och det jag gör.
 
6. Kommer sakna alla snygga Londonmän.
 
7. Kommer sakna att kunna höra av mig till Ana och inom en timme sitter vi med en öl i handen och har det så fint. Hon är min bästa.
 
8. Kommer sakna att åka dubbeldäckare. Det är något speciellt att sätta sig på övervåningen och se staden på det sättet. Bättre än sightseeingbuss om ni frågar mig.
9. Men en plats är aldrig något utan personerna du har där och de är i slutändan det jag kommer sakna mest. Alla dessa otroliga människor som jag lärt mig så mycket av och som kommit mig så nära på bara några få månader. Dessa personer som fått mig att öppna upp mig, tro på mig själv men framförallt som fått mig att skratta tills min mage gör ont. Så mycket kärlek jag känner för dom <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela