andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Senaste veckan

Publicerad 2014-04-12 09:20:46 i Instickare,

Nu har jag varit hemma i Stockholm i precis en vecka. Känns fortfarande konstigt att vakna upp i min säng och inte hitta London utanför mitt fönster. Men det har varit en väldans fin första vecka hemma. Det började med öl med några redigt bra tjejer och det var så fint att få krama om dessa, skratta och snacka.
I måndags började jag på mitt nya jobb, eller nytt och nytt jag hade praktik där förra våren men kan numera kalla mig anställd. Hihi, känns så himla bra. Ni kan alltså nu hitta mig på Brunkebergs bageri. I onsdags gick jag och några kollegor och bowlade efter jobbet. Har inte bowlat på hur länge som helst men fasiken vad roligt det är.
Dagen efter bowlingen skulle jag dock upp det tidigaste jag tror jag någonsin gått upp. Nämligen klockan halv tre.. Skulle nämligen lära mig hur man bakar av på bageriet. Gick förvånansvärt bra konstigt nog att gå upp så tidigt.
 
Sen så blev ju bullarna också väldigt bra måste jag säga.
 
 

När jag börjar såhär tidigt sover jag hos min kära kusin Linda och hennes söta men ack så tossiga och galna katt Angus. När jag skulle ta mjölk till mitt kaffe hoppade denna in i kylen för det tyckte han nämligen var helt normalt.
Så tossig. Och det var denna vecka, håller fortfarande på att bli varm i kläderna för stockholmslivet men känns som att det är på väg. Hoppas alla får en fin lördag i vårsolen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela