andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

8 bilder från en finfin alla hjärtans dag

Publicerad 2014-02-15 14:46:31 i En dag,

Igår var det ju som sagt alla hjärtans dag och efter lite morgonfix begav jag mig i min knallröda klänning till Borough market.
Jag mötte upp med dessa två otroligt bra personerna.
Vi hittade en kärleksfull kossa.
Jag var vrålhungrig så jag slängde i mig en ankmacka. Denna macka är helt gudomligt god, köttet är lite som pulled pork men mycket saftigare och så mycket smak. Mumma säger jag bara.
Det såldes blommor precis överallt.
Vi köpte även "Alfajores" och empanadas, också gudomligt goda. Det mesta man kan köpa på marknaden är faktiskt otroligt gott så har man något intresse för mat överhuvudtaget är detta en plats man måste gå till när man kommer till denna stad.
Sen gick vi till puben The globe som ligger mitt i marknaden och tog en öl. Japp vi hade lektion på eftermiddagen men det vara bara en föreläsning så vi tyckte det var helt okej med en lunch öl.
Det är så himla fint inne på denna pub med träbar, grönt tak, gamla jordglobar överallt, mycket mysigt.
Vi satt där tills det var dags att gå till skolan och pratade om våra respektive hemländer, att ändra karriärsbana och hade det himla fint. Sen begav vi oss till skolan där föreläsningen väntade.
Efter föreläsningen gick Ana, Zhorah, Ching, Pablo och jag till The Whippet för att fortsätta dricka lite öl och äta deras goda pommes. Vi pratade graviditeter, skola, vad vi ska göra efter kursen är slut och flirtade med de söta bartendrarna. Jag fick även många komplimanger för min röda klänning, mycket nöjd tjej.
Senare dök även Julia upp och vi satt kvar till stängning. Ultimat alla hjärtans dag skulle jag säga att det blev.
 
Bästa sällskapet om ni frågar mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela