andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Bland blommor och blad

Publicerad 2014-02-17 07:52:00 i En dag, Utflykter,

Igår begav jag mig som sagt ut på stan för att njuta av det fina vädret. Jag åkte inte särskilt långt, bara bort till Bethnal Green och gick sedan några kvarter bort.
Sedan var jag framme här vid Columbia road flower market. Denna lilla gata som på söndagar förvandlas till ett litet blom mecka, men även butikerna är packade med folk och det är matförsäljare till höger och vänster och en massa folk som spelar musik. En väldigt bra söndagsutflykt med andra ord.
Här mötte jag upp Ana och vi gick runt och kollade, luktade och beundrade alla blommorna och lyssnade till alla försäljare. Vissa saker de säger för att få blommor sålda gör bara att man börjar skratta rakt ut.
Solrosor <3
Och tulpaner i mängder. En av dessa fick följa med mig hem.
Vi gick runt på alla smågator där det också pågick en hel del saker och vi drömde om att bo i denna lägenhet med denna mega balkong.
Så mycket folk överallt, men på ett väldigt trevligt sätt. Alla verkade ha kommit ut från någon form av dvala och ut i solen, så härligt. Plus att alla var så glada.
Vi hittade denna lilla ensamma gubbe.
Väl hemma blev min byrå såhär fin med blommorna. Finns inget bättre botemedel mot regniga, mörka och blåsiga februaridagar än knallrosa tulpaner.
 

Kommentarer

Postat av: Alice mormor Bobo

Publicerad 2014-02-23 20:24:25

Solrosorna! Vår sunshine Alice! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela