andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

En förbannat bra dag

Publicerad 2014-02-12 10:17:49 i Att gå i skolan, Sånt som är skitbra,

Igår fick vi lite sovmorgon för första gången på ungefär hela terminen, så skönt! Vi hade nämligen våra "tutorials" alltså mittermins betygsprat kan man ju kalla det. Vi hade Chef Graham för detta och för mig gick det förbannat bra måste jag säga. Just nu ligger jag på ett snittbetyg på 4,002 av 5 möjliga, vilket i både mina ögon men även mina lärares är otroligt bra. Så efter detta besked kände jag att dagen nog kommer bli ganska bra.
Jag har alltid varit en hög presterare, jag har alltid velat få bra betyg, göra bra ifrån mig och så men aldrig har det faktiskt betytt så mycket som det gör nu. För det är ju detta jag vill göra och även fast jag vet att jag är duktig är det skönt att få höra det av människor som har åratal av erfarenhet och kunskaper i detta yrke. Det pushar mig till att bli ännu bättre måste jag säga.
När jag sedan kom in i köket senare på eftermiddagen kom Chef Julie fram till mig, gav mig en stor kram och sa att hon var stolt över mig. Höll på att spricka av glädje och även stolthet från min sida, så jäkla glad blev jag!
På lektionen skulle vi göra ett "chocolate centerpiece", alltså en choklad skulptur. Vi gjorde en massa delar; ägghalvor, chokladkakor, blommor, blad, dekorationer etc. Allt detta skulle sedan sättas ihop med hjälp av mer choklad till en stor balanshistoria. Så himla nervöst kan jag ju säga att det var där ett tag. Men allt slutade bra och jag blev mycket nöjd. Det blev som en liten dekoration att ha på påskbordet.
Som sagt en förbannat bra dag var det igår och idag har jag vaknat mer än nöjd och glad. Idag vankas det tvätt, plugg, springa och massa annat roligt fix.
 
 

Kommentarer

Postat av: Mami & Papi & Brittson

Publicerad 2014-02-12 11:11:27

Och vi är också stolta!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela