andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

En måndag.

Publicerad 2014-02-05 17:01:17 i Att gå i skolan,

I måndags började vi med en ny del i vår kurs, choklad. Vi spenderade 6 timmar med att temperera choklad, göra dekorationer, göra fyllningar till chokladpraliner och massa annat. Det gick bra och jag tycket det var väldigt roligt men hos vissa andra flödade frustrationen. Men därför gillar jag min lilla grupp, om någon är nere på botten en dag hjälper andra till, får en att skratta och int5e ta det hela så seriöst. Vi är ju där för att lära oss, misslyckanden och misstag är ju också en del av det.
Efter 6 timmar i köket hade vi vin föreläsning. Detta var en annan kille än innan och jag försökte gå in med en positiv inställning. Men, efter 45 minuter med en massa babbel som inte riktigt hade med föreläsningen att göra och saker som vi redan gått igenom vid de andra föreläsningarna var jag ganska trött.
Sen mot slutet fick vi pröva några viner, framförallt söta som inte riktigt är min favorit. Vid klockan sex efter att ha varit i skolan i 10 timmar fick jag äntligen åka hem och somnade hyffsat snabbt kan man säga.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela