andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

För mycket lycka

Publicerad 2014-02-08 15:34:55 i Instickare,

Något av det bästa som finns är när man hittar en bok som man fastnar i direkt. Den där boken man inte kan lägga ifrån sig även fast klockan är två på morgonen och man har skola eller jobb dagen efter. Den där boken som har hundöron överallt, som blivit tummad på och mitt fall boken som har kaffefläckar hit och dit.
I julklapp av min moster Anki fick jag boken "För mycket lycka" av Alice Munro. Det är en samling av tio noveller och alla är precis sådär att de drar dig in snabbt och du är fast tills du läst klart. Men det är också det jag älskat med denna bok. Att den är full av småhistorier som alla drar in dig i den världen. De två som i slutändan blev mina favoriter var "Ansikte" och "Fria radikaler". Detta är en bok jag varmt rekommenderar till alla som tycker om att läsa.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela