andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Lyxfrukost, körsbärsblom och velande

Publicerad 2014-02-21 15:08:59 i Att leva och lära,

I onsdags när jag vaknade var det ju så att jag hade en hel massa bröd hemma, bland annat croissanter och pain au chocolat. Så jag gjorde mig en redig lyxfrukost med dessa, ägg, juice och kaffe. Efter denna dunderfrukost tog jag mig till parken och promenerade i solen. På vägen dit gick jag förbi det finaste jag sett på länge, ett körsbärsträd i full blom! Så himla fint var det mot allt det gråa och bruna runt omkring. Ett redigt bra vårtecken tycker jag allt.
Resten av dagen ägnades åt plugg, handla mat, surfa runt på hemsidor för jobb, mail och massa sånt. För nu börjar en viss punkt närma sig för mig, en punkt där jag måste välja om jag ska stanna kvar här i London eller om jag ska åka hem till Stockholm. Just nu är jag extremt velande gällande båda. För åt ena hållet vill jag stanna men åt andra hållet vill jag åka tillbaka. Jag har saker som lockar mig åt båda hållen men åt inget håll har jag något som verkligen drar mig dit. Så jag har kommit fram till att det inte finns något annat sätt att ta ett beslut än att jag och bara jag måste bestämma var jag vill vara. Inte tänka på allt jag skulle sakna här eller hemma utan bara försöka komma fram till vad jag vill. Var jag kommer trivas bäst men också var jag kan utvecklas mest i mitt yrke. Ta ett beslut. Japp, men det är lättare sagt än gjort när man trivs på två platser. Men om några veckor så kommer ett beslut vara taget, biljetter avbokade eller bekräftade, lägenhet förlängd eller uppsagd och jag kommer förhoppningsvis vara väldigt glad och nöjd med mitt beslut. Men för tillfället tänker jag inte tänka på detta. För just nu är jag här och tänker göra det bästa av det. Så ikväll bär det av hem till Maja och Malda för att ha det fint med dom och sen ut till något dansgolv i staden som just nu är mitt hem. Glad fredag!
 

Kommentarer

Postat av: Mami

Publicerad 2014-02-21 15:44:03

Det blir bäst vad du än bestämmer dig för. Och vi ska hur som helst inte hyra ut ditt rum till någon annan.

Svar: haha, tack mamsen det känns fint!
astrid gynning

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela