andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Saint valentine

Publicerad 2014-02-14 07:47:00 i Instickare,

Så var vi här igen, den dagen på året där man ska överösa den man älskar med choklad och godis i form av hjärtan. Köpa bukett efter bukett med blommor. Äta middag på en fin restaurang med levande ljus som i en "Lady och Lufsen" fantasi. Den dagen på året då det säljs tonvis med nallebjörnar som håller i ett hjärta som säger "I love you" och vi skickar kort som är nerkladdade med glitter, hjärtan och en massa kärlek. Japp, det är alla hjärtans dag, den 14 februari ännu en gång.
Jag står fast vid det jag sa förra året, varför ska man bara ha en dag på året då man visar sin kärlek extra mycket? Om man älskar någon ska ju det visas varje dag. Det behöver inte vara genom att köpa den där buketten, nallen eller godiset. Det kan vara det minsta som en varm kram, fina ord och gester. Det behöver inte vara extravagant, lyxigt eller dyrt. Visst jag är en person som älskar att få blommor, det är trevligt någon gång ibland men det behöver inte vara specifikt just denna dag och jag får hellre blommor sällan och de blommor jag tycker om istället för att få den där färdiggjorda buketten från Ica.
Nej jag är inte en  bitter, singel, ragata som avskyr gulliga par. Jag tycker bara att det är konstigt att det har skapats en dag på året där man ska visa sin kärlek genom att spendera pengar. När vi istället borde visa vår kärlek, inte bara till en speciell person utan till alla vi har nära, varje dag. För det är en sak många av oss som känner oss lite ensamma ibland glömmer. Vi kanske inte har den där speciella personen hos oss men tittar man runt sig så finns det så många andra speciella personer där. Dessa kanske är din familj och vänner men vet ni vad? I alla fall i mitt fall så är dessa förbannat bra och jag är tacksam varje dag att dom är mina och jag är deras.
Vad ska jag då göra denna dag? Sitta inne och bittra sönder för att jag är singel och i denna text låter lite bitter? Nope, jag börjar dagen med Borough market med några av mina bästa, sen bär det iväg till skolan för lektion och på kvällen har en grupp av oss planerat att gå till puben och bara ha det fint.
Åh visst är det så att jag tycker att denna dag är smått löjlig men jag tycker att kärlek är något av det finaste som finns, så jag tänker ha på mig min klänning som är precis i kärlekens färg (knallröd) och helt enkelt ha en strålande dag.
Så har du ingen speciell person i ditt liv, gör samma sak. Ha en strålande dag. Ät mysmiddag med vänner eller familjen, möt upp en kompis för en kväll ute eller framför en film, gå en långpromenad med hunden eller en person som får dig att skratta till du ligger dubbelvikt.
Istället för egna bilder bjuder jag här på fina bilder från min sida på www.pinterest.com , där heter jag Astrid Gynning om någon ä intresserad av att titta in.
Istället för den vanliga frasen som kommer med detta datum ger jag er istället ett rungande, peppat och otroligt glatt GLAD FREDAG!
 
                     
 
        

 
             
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela