andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Tillbaka till fabriken

Publicerad 2014-02-11 10:44:38 i Att gå i skolan,

Igår var det tillbaka till skolan, tillbaka till chokladfabriken med andra ord. Igår övade vi för första gången på vårt chokladprov där vi ska göra en chokladask i choklad och 12 stycken tryfflar där vi gör skalen själva och bestämmer smak. Chokladasken måste innehålla vissa typer av tekniker men annars har vi fria händer till att göra vad vi vill.
När jag började dagen visste jag inte vad jag skulle göra men jag gjorde en design och gjorde lite andra grejer jag tyckte var fint. Trodde att det skulle se ut som "hej kom och hjälp mig" i slutet men det blev faktiskt väldigt bra. Även min lärare Chef Julie var väldigt nöjd och detta är inte en kvinna som är helt lättimponerad så på det hela taget var jag nöjd med det jag gjort. Vissa saker måste jag bli bättre på men just nu känner jag mig nöjd och glad att jag vet vad jag ska göra.
Efter provet gick nästan hela gruppen till Truckles och tog en öl. Det var första gången vi gjort det med vår nya grupp allihopa så det var väldigt fint. Det är väldigt skönt efter att ha stått upp i sex timmar och stressat fram och tillbaka i köket att sätta sig ner och varva ner, skratta och prata om lite vad som helst. Fin start på veckan med andra ord.
 

Kommentarer

Postat av: Mami

Publicerad 2014-02-11 14:32:05

Vill ha idag också!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela